Oticon RemoteCare FAQ

Om du vill veta mer om dina Oticon hörapparaters kompatibilitet med din smartphone, Oticons appar eller anslutningsbara produkter, klicka här

Tekniska frågor och felsökning

För tekniska frågor och felsökning, se avsnitten Vanliga frågor och Felsökning i appens bruksanvisning.

På skärmen Välkommen till Oticon RemoteCare trycker du på Support och Integritet; tryck sedan på Bruksanvisning för att öppna bruksanvisningen.

*Bruksanvisningen finns även i själva appen. 


Allmän information

Ja, Oticon RemoteCare finns för både för Apple och Android.

Ladda ner RemoteCare från Apple App Store eller Google Play store. Installera appen på din smartphone på samma sätt som andra appar.

Ja, Oticon RemoteCare är kostnadsfri att ladda ner och använda.

Ja, du måste skapa ett Oticon-konto för att använda appen. Se appens bruksanvisning för hur du öppnar ett konto.

Oticon hanterar alla personuppgifter enligt lokala bestämmelser. Läs mer i vårt sekretessmeddelande för Oticon RemoteCare.


Parkoppling

Du finner all information du behöver om parkoppling av dina hörapparater med din Apple- eller Android-enhet här

Ja, du kan ansluta dina hörapparater till flera enheter samtidigt. Vi rekommenderar dock att du bara ansluter dina hörapparater till en enhet åt gången. Detta garanterar att den enhet du använder för tillfället är den som har full kontroll.


Funktioner

Med Oticon RemoteCare kan du ansluta till din audionom från ditt hem. Under onlinebesök kan du få rådgivning och dina hörapparater justerade av din audionom i realtid.

Fjärrmöten online med din audionom har många fördelar:

  • Du sparar tid och pengar genom att inte behöva resa till hörselkliniken
  • Du kan ha uppföljningsmöten även när du inte kan besöka hörselkliniken personligen
  • Du kan få dina hörapparater justerade på en plats som passar dig, i din bostad, på arbetet eller någon annanstans. Detta betyder att inställningarna kan finjusteras för att passa en viss ljudmiljö.

Inte alla hörapparatsinställningar kan uppdateras på distans med Oticon RemoteCare. I vissa fall måste du besöka din klinik personligen. Kontakta din audionom för mer information.

Ljud och video kan inaktiveras i appen så att du kan bestämma om du vill använda video, ljud eller bara chatta med din audionom under besöket. Vi rekommenderar dock att du aktiverar både ljud och video för en komplett upplevelse.