Varför kan jag inte streama ljud från min Android-enhet till mina hörapparater?
Läs mer om hur Android-enheter kan streama ljud till olika typer av hörapparater.
Innan du börjar
Om streaming fungerar beror på dina hörapparater och din Android-enhet.
Våra nyaste hörapparater kan streama ljud direkt och ringa handsfreesamtal via Bluetooth® LE Audio med Android-enheter som också stöder den här tekniken. Om dina hörapparater har stöd för LE Audio, men inte din enhet, behöver du tillbehöret Easy LE Adapter för att streama ljud från din enhet.
Många av våra andra hörapparater med stöd för Bluetooth kan streama ljud direkt från Android-enheter med ASHA-teknologi (Android Streaming for Hearing Aids). Om dina hörapparater har stöd för Bluetooth men din Android-enhet inte har stöd för ASHA kan du använda tillbehöret ConnectClip för streaming och handsfree-kommunikation med dina hörapparater.
Kompatibilitetsguide
Se vilka Android-enheter som kan streama ljud till dina hörapparater och vilka som behöver antingen Easy LE Adapter eller ett ConnectClip för att streama ljud
Så här streamar du ljud från din Android-enhet.
Ta reda på om du behöver använda Easy LE Adapter eller ConnectClip eller om din Android-enhet stöder direkt streaming med LE Audio eller ASHA.
Parkoppla din Android-enhet med dina hörapparater.
När du har parkopplat din Android-enhet med dina hörapparater kan du börja streama ljud till dem
Felsökning
Felsökning Problem med anslutningen mellan hörapparater och smarta enheter kan ibland uppstå och kan vara frustrerande och hindra din sömlösa ljudupplevelse. Här är några vanliga lösningar som kan hjälpa dig om problem uppstår när du streamar från din Android-enhet till hörapparaterna:
Håll enheterna nära varandra: Ju närmare telefonen är hörapparaterna, desto starkare blir Bluetooth-signalen. Om du upplever problem när du har telefonen i fickan kan du prova att vända på telefonen så att laddningsporten är vänd uppåt.
Starta om Bluetooth: Antingen när som helst eller under ett audio-/videosamtal. Detta kan åtgärda felaktig anslutning eller ljudstörningar.
Starta om ditt ljud-/videosamtal eller din app: Om du upplever eko eller ljudförvrängning kan det hjälpa att starta om ljud-/videosamtalet eller den app du använder.
Stäng av Bluetooth på enheter som inte används för tillfället: Genom att koppla bort enheter som du för närvarande inte vill streama ljud ifrån kan det minska överbelastningen av Bluetooth.
Slå på och av flygplansläget: Att växla till och från flygplansläge kan också hjälpa till att uppdatera Bluetooth och åtgärda en felaktig anslutning.
Starta om din enhet: En omstart kan ofta lösa mindre problem som kan störa anslutningen och rensa bort oanvänd data som har samlats i telefonen under en längre tid.
Parkoppla dina hörapparater igen: Ta bort hörapparaten från listan över Bluetooth-enheter i Bluetooth-inställningarna och parkoppla hörapparaterna igen.