Hitta lösningar på olika problem med att streama samtal, musik eller annat ljud till hörapparaterna från din iPad, iPhone eller Mac-dator.
Se vilka telefoner som är kompatibla med dina hörapparater.
Säkerställ att du har den senaste versionen av Oticon Companion.
På din iPhone eller iPad kan du behöva ställa in hur samtal och andra typer av ljud normalt ska styras.
Gå till > Inställningar > Tillgänglighet > Hörapparater > Ljudkoppling.
Välj Samtalsljud för samtal eller Medieljud för annat ljud.
Välj hur du vill styra ljudet från listan med olika alternativ.
Gå till > Inställningar > Hjälpmedel> Hörapparater > Styr enheter i närheten
Kontrollera att Styr enheter i närheten är aktiverat.
Om du inte kan växla från en enhet till en annan, eller har problem med att växla mellan iOS-enheter, kan följande åtgärder hjälpa.
Se till att funktionen "Handoff för ljud" är aktiverad.
Gå till > Inställningar > Hjälpmedel> Hörapparater > Handoff för ljud.
Kontrollera att Handoff för ljud är aktiverat.
Stäng Oticon Companion på båda enheterna och se till att den inte körs i bakgrunden på någon av enheterna.
Börja streama ljud på den enhet du vill använda (du kan behöva trycka på play några gånger).
Öppna Oticon Companion igen på den enhet du använder.
Om du bara vill använda en enhet med dina hörapparater kan du ta bort parkopplingen från de andra enheterna.