Loading component...

alt
  • Om oss
  • Kontakta oss
  • Sekretessmeddelande
  • Cookiepolicy
  • Declaration of conformity
  • Varumärkesinformation
  • REACH-deklaration

Select country

  • Sverige (svenska)
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin

Varför kan jag inte streama ljud från min iOS-enhet till mina hörapparater?

Hitta lösningar på olika problem med att streama samtal, musik eller annat ljud till hörapparaterna från din iPad, iPhone eller Mac-dator.

Innan du börjar

1
  • Se till att du har laddat ner den senaste versionen av Oticon Companion på din iPhone eller iPad för att få optimal stabilitet. Oticon Companion är inte tillgänglig på Mac.
  • Om du använder mer än en iOS-enhet med dina hörapparater är det viktigt att alla enheter har samma iOS-version installerad och att de använder samma Apple-ID. Detta hjälper till att undvika problem med streaming.
2

Kompatibilitetsguide

Se vilka telefoner som är kompatibla med dina hörapparater.

Se vägledningenSå ansluter du din Mac till dina hörapparater
3

Ladda ner Oticon Companion

Säkerställ att du har den senaste versionen av Oticon Companion.

Ladda ner Oticon Companion
alt

Problem med att streama ljud från din iPhone eller iPad till dina hörapparater

1

Ställ in hur samtal och ljud ska styras på din iPhone eller iPad

På din iPhone eller iPad kan du behöva ställa in hur samtal och andra typer av ljud normalt ska styras.

Gå till > Inställningar > Tillgänglighet > Hörapparater > Ljudkoppling.

Välj Samtalsljud för samtal eller Medieljud för annat ljud.

Välj hur du vill styra ljudet från listan med olika alternativ.

  • Välj Alltid hörapparater om du alltid vill att den valda ljudtypen ska skickas till dina hörapparater
  • Välj Aldrig hörapparater om du aldrig vill att den valda ljudtypen ska skickas till dina hörapparater
  • Välj Automatisk om du vill att din iPhone ska styra den valda ljudtypen automatiskt
2

Kontrollera att Styr enheter i närheten är aktiverat.

Gå till > Inställningar > Hjälpmedel> Hörapparater > Styr enheter i närheten

Kontrollera att Styr enheter i närheten är aktiverat.

Problem med att använda flera Apple-enheter

Om du inte kan växla från en enhet till en annan, eller har problem med att växla mellan iOS-enheter, kan följande åtgärder hjälpa.

1

Aktivera Handoff för ljud för att växla mellan enheter.

Se till att funktionen "Handoff för ljud" är aktiverad.

Gå till > Inställningar > Hjälpmedel> Hörapparater > Handoff för ljud.

Kontrollera att Handoff för ljud är aktiverat.

2

Stäng appen förutom på den enhet du vill använda.

Stäng Oticon Companion på båda enheterna och se till att den inte körs i bakgrunden på någon av enheterna.

Börja streama ljud på den enhet du vill använda (du kan behöva trycka på play några gånger).

Öppna Oticon Companion igen på den enhet du använder.

Ta bort parkoppling från andra enheter

Om du bara vill använda en enhet med dina hörapparater kan du ta bort parkopplingen från de andra enheterna.

Så raderar du parkoppling i Apple-enheter