Rådgivning

Förbättra rådgivningen med våra interaktiva lösningar

Oticon Counselling kombinerar bästa praxis från dagens skickligaste audionomer och Oticons omfattande erfarenhet med den högsta nivån av interaktiva rådgivningslösningar.

Om du vill förbättra din rådgivning och dina rehabiliteringsprocesser kan Oticon Counselling hjälpa dig. Det interaktiva programmet hjälper dig att identifiera realistiska mål för optimalt nöjda kunder. Genom att använda Oticon Counselling kan du ge användare och deras anhöriga en motiverande upplevelse och en värdefull inblick i fördelarna med att använda en hörsellösning.

Skaffa Oticon Counselling

Oticon Counselling kan användas på både PC och iPad. Det kan hämtas här eller installeras från Genie-DVD:n.

Systemkrav – PC
för att använda Oticon Counselling behöver du en nyare PC med Windows. Dessutom behöver du min. 400 MB ledigt hårddiskutrymme för PC-versionen. Du måste ha Windows XP eller senare version.

Hämta Oticon Counselling för PC

Systemkrav – iPad
För att använda Oticon Counselling på en läsplatta behöver du ha iPad 2 eller senare (nya iPad) och ca 500 MB ledigt lagringsutrymme på din iPad. Du måste ha iOS7 eller senare version.

Hämta Oticon Counselling för iPad 

(Användarnamn: hcp@int.com Lösenord: oticonINT2016)

Kontakta din Oticon-säljare om du behöver Oticon Counselling på något annat språk.

Observera:

Oticon Counselling är ett stort program på nästan 250 MB. Du kan förvänta dig att hämtningen och installationsprocessen tar upp till 60 minuter beroende på din Internet-anslutning och datorns kapacitet. Kontrollera även att din PC eller surfplatta är ansluten till en strömkälla innan du startar hämtnings- och installationsproceduren.

Ida-institutet avslöjar vanliga myter om rådgivning

  • Rådgivningsmyt: För tidskrävande

    Visste du att det räcker med två minuters ostört lyssnande för att 80 % av patienterna ska kunna berätta sin historia?

  • Rådgivningsmyt: Inte kostnadseffektivt

    Eftersom det inte kräver stora investeringar i teknik, utrustning eller andra hjälpmedel, är det möjligt att öka kundnöjdheten och förbättra vården till en låg kostnad.

  • Rådgivningsmyt: För emotionelll

    Det finns allt mer bevis på att empati för patienten som vårdas har lett till bättre kliniska resultat.

  • Rådgivningsmyt: Patienterna är redan nöjda

    Att ge den bästa servicen och driva en vinstdrivande klinik kräver mer än att bara minska klagomålen.

Oticon Tinnitus SoundSupport - Nästa generations ljudstimulator

Omfattande tinnitusrådgivning

Utvecklat tillsammans med världsledande experter ger vår rådgivningsverktyg för tinnitusbehandling dig och din användare stöd steg för steg.

Hörselnedsättning och besvär med tinnitus hänger ofta ihop. Audionomer möter dagligen användare med båda hörselnedsättning och tinnitus, men många upplever att det är svårt att ge råd om tinnitus till användarna. Oticons rådgivningsverktyg för tinnitusbehandling hjälper dig att vägleda dina användare på deras resa mot minskade besvär med tinnitus genom att använda ljudterapibehandling. Här kombineras praktisk användarinformation, rådgivningsverktyg och en introduktion till tinnitusbehandling.

Kontakta oss för mer information om rådgivningsverktyg

Lär dig mer om tinnitusbehandling

Upptäck våra hörapparater med Tinnitus SoundSupport™

  • Anpassning med Genie

    Oticons anpassnings- och rådgivningsverktyg Genie har utformats för att ge högkvalitativa anpassningar som uppfyller varje användares unika behov.

  • Marknadsföring och support

    Upptäck våra personligt anpassade marknadsföringsverktyg som har utformats för att locka ännu fler människor till din klinik.

  • Produktnyheter

    Håll dig uppdaterad med de senaste produktnyheterna.

  • Bli ett Oticon-proffs

    Vill du sälja Oticon-produkter? Kontakta din lokala Oticon-representant.